Maandag 09-10 Canada - Reisverslag uit Point Pelee, Canada van Alex Boegheim - WaarBenJij.nu Maandag 09-10 Canada - Reisverslag uit Point Pelee, Canada van Alex Boegheim - WaarBenJij.nu

Maandag 09-10 Canada

Door: Alex Boegheim

Blijf op de hoogte en volg Alex

09 Oktober 2017 | Canada, Point Pelee

Op maandag (officiële Thanksgiving dag) zijn we met Karin en een van haar dochters naar Point Pelee gegaan, dat is het zuidelijkste puntje van Canada (on the mainland, dus er is nog een eilandje of twee dat zuidelijker ligt). Eerst liepen we door een soort moerasland met een heel hoop waterlelies en kleine kikkertjes. Daar was het heel mooi. Daarna zijn we met een shuttlebus naar de punt vertrokken en liepen we het laatste stuk verder. Eerst was er nog een stuk bos, maar later kwam er een heel groot stuk strand (wat echt een heel bizar idee is, want Lake Erie is geen zee, maar daar leek het nu echt enorm op). Toen we echt op het zuidelijkst mogelijke puntje waren aangekomen (water tot aan onze knieën), zijn we terug gegaan naar het museum op Point Pelee en daarna vertrokken we al vrij snel weer naar huis. Onderweg kwamen we een go kart baan tegen, dus we hebben ook nog een half uurtje outdoor kunnen karten! :D

Dat was het wel zo ongeveer voor die dag, want na het eten waren we allemaal behoorlijk moe, dus we gingen relatief vroeg naar bed. :)